Wednesday, January 10, 2007

6 januari ’07

Om kwart na drie reeds uit de veren. Een lange vermoeiende dag voor de boeg. Ik word er nog moe van als ik er aan terug denk. Ik was zo slim een ticket te boeken over Londen. Een vlucht van normaal gezien twee uur en een half rechtstreeks vanuit Brussel naar Helsinki werd er een van 10 uren, overstappen ingerekend.
Om zeven uur stond ik voor het laatst op Belgische grond. Een reis van vijf maanden was begonnen. Vijf minuten later kom ik al aan in Londen Gatwick, door het tijdsverschil uiteraard. Vervolgens nam ik de bus richting Heathrow, ongeveer een uur en een half rijden. Maar deze rit werd onderbroken doordat iemand zelfmoord had gepleegd. Dus dan de trein maar op. Heel bezweet en uitgeput bereikte ik dan eindelijk mijn terminal. Bagage ingecheckt en al dacht ik naar de gate te kunnen gaan. Maar hier had ik het weer goed mis. In Londen zijn ze blijkbaar nogal strikt in het toepassen van de regel van één stuk handbagage in één bepaald formaat. Dus werd me een tas toegestopt in dat bepaalde formaat en mocht ik de rest opnieuw gaan inchecken. Na alle controles kon ik eindelijk naar de gate gaan. En dan had het vliegtuig toch wel veertig minuten vertraging. Uitstekende gelegenheid om wat slaap in te halen.
Eindelijk aangekomen in Helsinki neem ik de bus en de trein om tot slot eindelijk van mijn bagage af te geraken in Pasila. Hier zal ik twee nachten blijven slapen bij vrienden van een vriendin.

No comments: