Thursday, January 25, 2007

24 januari ’07

Vandaag hebben we leren wol kleuren. Dat kleuren is allemaal nog niet zo simpel hoor. Voor het eerst in mijn leven komt de leerstof, die we in het lager moesten leren omtrent liters en milliliters en grammen, van pas. Allemaal poederkes wegen tot op de milligram, je verhoudingen berekenen voor het juiste kleur, dan heel veel wachten en op het juiste tempo je water verwarmen tot een bepaald aantal graden en dan weer juist afkoelen. Dit opwarmen moet allemaal op het juiste tempo, omdat bij extreme verwarming en afkoeling je wol anders gaat vilten. En bij garens die we nog willen gebruiken is dat natuurlijk niet gewenst.
Na acht uur en een half kleuren was ik doodmoe dus dan heb ik maar een tukje gedaan tot zes uur. Want dan stond Hashim aan mijn deur met computerproblemen. Blijkbaar ben ik mij hier aan het opwerken tot computergenie. Maar voor mij zijn de dingen soms nog moeilijker dan voor hen, want zij kennen meestal beter Engels dan ik. Ze zijn waarschijnlijk soms te lui om zelf na te denken, dus dan bellen ze maar mij uit mijn bed. Hashim is trouwens die Afrikaan die ik Aisha genoemd had, maar dat was dus mis, bij deze is dat opgehelderd.
Om zeven uur moest ik dan op een meeting zijn voor allemaal exchange students. Maar ze hadden er blijkbaar niet zo veel uitgenodigd, ik heb de meeste moeten uitnodigen, voor de rest waren er heel veel Finnen, maar deze keer deden ze veel moeite om Engels te spreken. Ik vond het wel gezellig. Ze gaan activiteiten organiseren zodat alle exchange studenten elkaar beter leren kennen. Hoewel ik de meeste al ken, maar dan ga ik voor de activiteiten en voor de fun. Volgende week zouden we misschien gaan schaatsen, hopelijk, als het niet te koud is. Dat wil zeggen warmer dan min 15, nu is het min13. Dus fingers crossed. Ze zouden hier trouwens schaatsen verkopen in tweedehandswinkels voor minder dan tien euro. Dus voor degenen die afkomen, misschien kunnen we dan eens gaan schaatsen.
Na de meeting ben ik dan naar Barbara en Lesleys geweest. Na wat lekkere sangria of zo, één of ander zwart drankje dat naar pure pastis smaakt en enkele lekkere hapjes zijn we dan naar Rock town afgezakt. Deze keer met acht in de auto, krap maar we zijn er geraakt. In den beginne was het wat saai, maar uiteindelijk hebben we ons dan met zijn allen toch op de dansvloer gewaagd en het was zaaaaaaaaaalig. Heel leuke muziek, beetje metal, rock, rock’n roll en wat hits van het moment.
Na een mini sneeuwgevecht zijn we allen onder de wol gekropen.

1 comment:

Anonymous said...

geniet er maar van!! en laat ons maar meegenieten!!!!

:-)

adios en tot ne volgende

wouter