Tuesday, January 16, 2007

16 januari ’07

Gisteren was super gezellig. Sulo en zijn flatgenoot Jussi zijn langsgekomen om gezelschapsspelen te spelen. En uiteindelijk heeft Lesley ons ook nog gezelschap komen houden. We hebben met zijn allen onder andere Samoerai gespeeld. Super tof spel. Er is een beetje strategie voor nodig, maar je kan er vooral de andere spelers heel veel mee pesten. Het was echt de maks, ik heb er heel erg van genoten. En door zo samen dingen te doen komt iedereen ook steeds weer wat losser. Ik voel me steeds beter in mijn vel hier. Vandaag zou ik met Sulo naar het national urban park gaan. Maar hij is nog steeds niet toegekomen. Hopelijk komt hij af. Ik zal daar wat foto’s nemen voor het keuzeatelier fotografie en het zou wel tof zijn als ik vrijdag al enkele van die foto’s dan zou kunnen ontwikkelen. Dan zal ik nu maar wat wachten, tot binnenkort!
En hier ben ik al weer. Sulo had me niet laten zitten en had maar een half uur vertraging, dus dat was niet erg. Het national urban park is echt de moeite. Voor al degenen die zullen langskomen, moet dat zeker in onze planning staan. Echt adembenemend. Hadden we in België maar zo’n mooie natuur op maar zo’n tien minuten rijden met de auto.
Ik dacht deze morgen dat het aan het regenen was, toen ik wakker werd. Maar nee dat was de sneeuw die nu al weer aan het smelten was. Gelukkig voor onze wandeling lag er nog heel wat, zodat ik, of dat hoop ik toch, enkele mooie fotokes kon trekken voor mijn fotoreportage van mijn verblijf hier voor de lessen fotografie.
Tegen de avond begon het weer een beetje te vriezen, met tot gevolg dat de wegen er heel glad bij lagen. Ik ben toch enkele keren bijna uitgegleden. En na mij op glad ijs gewaagd te hebben, kreeg ik mijn sleutel toch wel niet in het sleutelgat. Dit komt blijkbaar door de koude. Maar dit had ook zijn positieve weerslag, op deze manier ben ik weer met twee buren in contact gekomen. En met de tweede had ik prijs. Hij had tien maal meer geduld dan ik en langzaam maar zeker kreeg hij de sleutel erin en kreeg de deur uiteindelijk zelfs open. Die Finnen zijn hier echt heel vriendelijk. Onvriendelijke Finnen lijken voorlopig niet te bestaan. Ik vraag me af of ik die ooit zal ontmoeten.

1 comment:

Anonymous said...

welke fin gaat nu onvriendelijk zijn tegen zo'n lief meisje?