Wednesday, February 7, 2007

6 februari ’07

Eindelijk daar is de winter waarop ik aan het wachten was. Deze ochtend ben ik om 11u naar de markt geweest met Maisa. Toen was het nog min 23. De markt was super gezellig. De sneeuw, de zon, de koude, de geur van warme gebakken zalm, mensen met van die Moskoumutsen zoals wij zouden zeggen, je weet wel die uit dierenhuid.
Ik wou vandaag wat foto’s nemen met mijn analoog toestel van mensen. En de markt leek me daar de uitstekende gelegenheid voor. Ook ben ik op zoek gegaan naar mensen met vilten schoenen aan. Ik heb er drie gevonden en vastgelegd met mijn camera. Eén van die drie, een man, was echt super tof. Hij had nog vijf jaar oud-Engels gestudeerd, dus we konden betrekkelijk vlot communiceren. Zijn vilten schoenen waren prachtig en ongeveer dertig jaar oud.
Mijn vingers waren ondertussen bijna afgevroren van al die foto’s te nemen, dus ben ik dan maar naar huis toe gegaan. Op mijn weg naar huis kwam ik Topi tegen, hij dacht dat ik mijn onzichtbare hond aan het uitlaten was, maar mijn armen stonden zo wijd omdat ik zo veel kledij aanhad tegen de kou.

No comments: