Monday, February 5, 2007

5 februari ‘07

Deze morgen had ik een afspraak met Aija, mijn tutor voor mijn eigen project. Ik was toch een klein beetje zenuwachtig, omdat ik niet goed wist wat ze van me verwachten. Maar het was zo fijn. Ik denk dat ik veel van haar zal kunnen leren.
Deze namiddag ben ik met Sulo naar een kasteel geweest, waarvan nu alleen nog maar een ruïne zichtbaar is. Maar zelfs deze ruïne konden we niet goed zien door al de sneeuw. Ik zakte bijna tot aan mijn knieën in de sneeuw. Het was zo prachtig, zo veel natuur. Het heeft me erg deugd gedaan. Kon ik even mijn gedachten volledig verzetten, want alleen mijn schoolwerk zat nog in mijn hoofd. Nu heb ik weer frisse energie. En kan ik er weer volledig tegenaan.
Hoewel ik wat moe ben. Maar ik houd me wel recht.
Deze avond gaan we naar de Griek gaan eten voor Lesley haar verjaardag. Daarna gaan we nog iets drinken, maar ik denk niet dat ik het zo lang ga kunnen rekken. Ik wil morgenochtend trouwens naar de markt in Hämeenlinna, zodat ik wat foto’s kan nemen van de mensen hier. Ik wil onder andere hun klederdracht als inspiratiebron gebruiken voor mijn eigen project.
Ik denk dat het de komende week dan ook het moment is voor deze foto’s, want het zal heel koud worden, of toch voor ons Belgen. Dan zullen ze allemaal hun warme kledij bovenhalen. Velen hebben de kinderwagen al ingeruild voor de slee, of de fiets voor een slee waarmee je jezelf moet afduwen.

No comments: