Tuesday, March 27, 2007

16 maart ’07

Gisterenavond geen party voor mij, want ik was doodop, maar vandaag voel ik me herboren en zullen we er es goed tegenaan gaan. Deze ochtend hebben we de hermitage bezocht, een van de grootste musea, na of voor of samen met het Louvre. Maar in het Louvre ben ik nog nooit geweest dus ik kan het niet vergelijken. Maar zo’n groot museum heb ik nog nooit gezien. Was oorspronkelijk weer eigendom was van een of andere prinses zoals veel gebouwen hier. Toen Chloé en ik de stad weer in wilden, vonden we amper de uitgang. De Russen houden ook heel veel van goud. Toen we wilden weggaan, waren er meisjes met hakken speciale schoenen aan het aandoen in vilt om het geluid van hun hakken te dempen. Vervolgens bezochten Chloé en ik met Kuba(Polen) en Kasia(ander Pools meisje dan Kasia van in Visamäki) de Heilige bloed kathedraal. Het interieur is volledig uit mozaïek. Indrukwekkend!
Chloé en ik zijn tevergeefs opzoek gegaan naar tickets voor een Russische balletvoorstelling. Maar die was morgenavond en dan hadden we al plannen helaas. We zijn dan maar teruggegaan naar de centrale afspreekplaats om mensen te vinden om mee te gaan feesten deze avond. Daar vonden we enkele gewillige Italianen en een Spanjaard, we zouden ontmoeten in the Irish Pub om St-Patricksday te vieren. Maar eerst gingen Chloé en ik samen met Margareta(Italië) en Carlotta( ook Italië) de Isaac kathedraal bezoeken. Maar die sloot net voor onze neus. We werden dan opgemerkt in een cafeetje door Kuba en Kasia en zijn met zijn allen naar de Kazan kathedraal geweest. Ook weer prachtig! De Italiaanse meisje hadden wat slaap in te halen van gisteren, maar wij waren met zijn allen nog fris. Dus besloten we de metro te nemen. Het zou de diepste metro zijn, omdat men heel diep moest graven door al het water dat doorheen St-Petersburg stroomt. En het was heel diep. Ik werd bijna claustrofobisch met de gedachte dat er zo veel aarde boven ons was. Het duurde wel zo’n tien minuten om beneden te geraken. Een heel lange roltrap. Na de fun van de metro gingen we op zoek naar the Irish Pub. Het was fantastisch!!! Live Ierse folkmuziek en die Italianen en Spanjaard wisten wel van feesten. Natuurlijk kwam er ook Russische wodka aan te pas, geen Rusland zonder wodka.

No comments: