Saturday, April 14, 2007

8 april ’07

Deze ochtend hebben we ons rijbewijs gehaald om met rendieren te rijden. Twas heel tof. Khad eerst compassie met die beestjes, maar ze kunnen tot 300 kg trekken, dus wij waren maar een peulschil. Na een ritje door het bos in de sneeuw, dronken we koffie en thee met koekjes in een hutje aan een kampvuur. Dan keerden we terug.
In de namiddag zijn Tom en ik naar Ounasvaara gaan wandelen, dit is een heuvel in Rovaniemi met mooie panoramische uitzichten. We hebben ook een skijumptoren beklommen, heel hoog, respect voor die skijumpers, en wij stonden dan ineens nog niet op de hoogsten.
In de avond heb ik wat pannenkoeken gebakken om met zijn allen weer op krachten te komen. En dan zijn Boris, Tom en ik gaan iceswimming. Een gat in het ijs, waarvan ze het water in beweging houden zodat het enkel op die plaats niet meer bevriest. Ik ben als eerste gegaan, omdat ik dacht dat ik anders me zou terugtrekken. Maar ik ben blij dat ik het gedaan heb, heel je lichaam tintelt en je voeten bevriezen, wat een kick. We vonden het zo fijn dat we dan nog maar es zijn gegaan.

No comments: